Allt fixar sig

Nu är jag här i finspång efter en lång och jobbig resa, typ 7 timmar totalt. Jag kommer inte åka till finspång så mycket, det är för dyrt och för jobbigt. I alla fall nu sittar jag här.

 Vaknade i gästrummet eftersom mitt eget rum har raderats från jordens yta. Hos mamma har jag inte heller något rum utan det enda jag har är min lilla skitlägenhet på volontärgatan som jag delar med amanda (25 kvadrat) . Känns ganska pissigt just nu eftersom jag inte har ett skit i östergötland och den 15 juni måste jag utrymma min lägenhet på gotland (det är mycket mer lönsamt för dom att hyra ut till sommargäster som betalar kanske tio gånger så mycket för att få bo där). Så! Den 15 juli är jag hemlös. Fett. Har problemet om var jag ska ställa alla mina möbler för som jag har fått klart för mig så är det ingen som tänker hämta dom, eller mig, från gotland när jag slutar. Fett fett. Och jag tror jag tar livet av mig om jag tvingas sova i olika gästrum i östergötland hela sommaren. Längtar hem, hem till visby.

Samtidigt som jag vaknade och insåg att jag sov i ett gästrum hos pappa fick jag världens största hostanfall också. Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta just nu. Jag tror jag vill bort från Sverige helt och hållet. Har haft den här krisen i huvet ett par dagar som jag tror Amanda har märkt av lite. Men! Nu ska jag ta min framtida hemlöshet med en nypa salt, totalt skita i den och skjuta upp problemet till senare.

Jag har ett väldigt tajt schema för min vistelse här i Finspång. Idag ska jag träffa farmor, Få tillbaka min mobil från Amanda, och vara med familjen. Imorgon blir det alex i norrköping, alex i finspång, och tjejgänget och familjen. På fredag blir det alex i finspång och mamma i linköping. Jag måste försöka klämma in två kapitel Arkeologi i detta också. Semester my ass.

Jag är förvirrad nu mest på grund av min boende situation men andra grejer med som inte direkt hjälper. Man säger att "home is where your heart is" men ärligt talat så vet jag inte vart den platsen ligger nu. Hemlös i hjärta och själ. Och kropp.

Kommentarer
Postat av: mikaela

du får bo hos mig! jag kanske bor själv då =) haha eller så drar du med mig till usa på en roadtrip.. kan man ta ett sabbats år?

2009-09-23 @ 22:05:42
URL: http://mikaelastenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0